Ortalama Sipariş Değerini Artırmak için 8 Faydalı İpucu
Tanıtım
İyi potansiyel müşteri dönüşümü ve iyi trafik, çevrimiçi WooCommerce işinizin iyi gittiğinin bir göstergesidir. Ancak, önemli bir rol oynayan başka bir önemli ölçü daha var.
Ve bu, AOV olarak da bilinen ortalama sipariş değeridir .
Ortalama sipariş değeri, pazarlama çabalarınızın uygun sonuçlar verip vermediğini size söyleyebilecek kusurlu ancak önemli bir iş metriğidir. Müşteriyi elde tutma stratejilerinizin çalışıp çalışmadığı ve pazarlama stratejinizin ne kadar iyi çalıştığı hakkında fikir edindiğiniz bir ölçümdür.
Bugün bu konuya biraz ışık tutacağız. Ortalama sipariş değerinin ne olduğunu, ortalama sipariş değerini nasıl artıracağınızı, bazı önemli soruların yanıtlarını ve daha fazlasını size göstereceğiz.
Ama önce, AOV'nin tam olarak ne olduğunu anlamaya çalışalım.
Ortalama Sipariş Değeri Nedir?
Ortalama sipariş değerini (AOV) anlamak için aşağıdaki örneğe bir göz atın:
Toplam geliri 1500$ olan bir giyim WooCommerce mağazanız olduğunu varsayalım. 1500 dolarlık gelir toplam 150 siparişten geliyor. Yani ortalama sipariş değeriniz:
(1500 / 150)$ = 15$
Bu, her müşterinin WooCommerce işletmenizden her satın alma işleminde 15 ABD doları harcadığı anlamına gelir.
İşletmenizin tam büyümesini anlamak istediğinizde göz önünde bulundurmanız gereken tek ölçünün bu olmadığını unutmayın. Yine de, hafife almanız gereken bir şey değil.
Bu ölçümden, sipariş başına değeri artırmayı başarırsanız, genel AOV'yi artırmaya yardımcı olacağı açıktır. Bu basit bir matematik.
Ortalama Sipariş Değeri (AOV) Nasıl Hesaplanır?
Önceki örnekten, AOV'nin nasıl hesaplanacağı konusunda net bir fikriniz olmalıdır. Böylece, formülün nasıl görüneceğini görebilirsiniz:
AOV = Satışlardaki Toplam Gelir / Sipariş Sayısı (Satışlar)
Bu basit matematik çok güçlüdür, müşteri davranışınıza göre pazar çabalarınızı nasıl bölümlere ayıracağınızı kolayca söyleyebilir.
Ortalama yaş, ürün etkileşimi, sipariş stilleri ve daha fazlası gibi çeşitli demografik özelliklere göre müşteri segmentasyonu kullanırsanız daha iyi bilgiler elde edebilirsiniz. Bu şekilde, pazarlama çabalarınızın daha iyi sonuçlar verip vermediğini daha iyi anlayacaksınız.
WooCommerce'de Ortalama Sipariş Değeri Nasıl Bulunur?
Gösterge tablonuzdan WooCommerce'e giderek bu metriği WooCommerce WordPress web sitenizden kolayca alabilirsiniz. Ardından Raporlar>Siparişler>Tarihe Göre Satışlar>Yıl'a gidin . Bir kez orada, “bu dönemdeki net satışları” “verilen sipariş sayısı” ile bölmeniz gerekecek.
Bu sadece bir cevap. Bazı çok önemli soruları yanıtladığımız SSS bölümüne göz atmanızı öneririz.
AOV Neden Tek İş Metriğiniz Olmamalıdır?
Uzmanlara göre, tek bir merkezi eğilim ölçüsü, WooCommerce işinizin tam bir resmini sunamaz. Bunun yerine, doğru bilgileri bulmak için ilgili tüm metriklere bakmanız gerekir.
Örneğin, yalnızca AOV'ye (belirli bir dönemdeki veya Ortalamadaki tüm siparişlerin ortalamasıdır) bakar ve siparişlerin orta veya orta değeri gibi metriklerden ve sık gerçekleşen siparişlerden kaçınırsanız, WooCommerce işinizle müşteri etkileşiminin tam resmini elde edemezsiniz.
Örneğin, AOV'niz 20$, ancak genel satın alma tutarınız 12$ ise, müşterilerinizden doğru etkileşim fikrini almak için her iki metriğe de dikkat etmeniz gerekir.
Bir bütün olarak, ilgili metrikleri kullanarak, kullanıcılarınızın işletmenizle nasıl etkileşime girdiğini ve pazarlama çabalarınızın size doğru sonucu getirip getirmediğini kolayca tam olarak görebilirsiniz.
Peki, ortalama sipariş değerinizi nasıl artırırsınız? Bu soruya girmeden önce, sonraki adımlarda size yardımcı olabilecek bazı önemli terminolojiye bir göz atalım.
Ek Satış ve Çapraz Satış Neden Önemlidir?
Birlikte üst satış ve çapraz satış, AOV'yi artırmada büyük bir etki yaratabilir. Size bunun neden önemli olduğunu göstermeden önce, kavramları netleştirmeye çalışalım.
İlişkili Ürünler
Upsell ürünler , bir kullanıcının başlangıçta satın almayı seçtiklerinden daha yüksek değere sahip ürünlerdir. Kullanıcının fiyatı yüksek olan daha iyi bir ürün seçeneğine yükseltme yapmasını istemektir. Örneğin:
- Bir kullanıcı, ilk seçeneğin aksine daha iyi yapı kalitesine sahip daha iyi bir saati tercih edebilir.
- Birisi, ilk elbise seçiminden daha iyi bir tasarıma sahip bir elbise ile gitmek isteyebilir.
- Bir kullanıcı, daha iyi RAM ve Depolamaya sahip bir tablet bilgisayarı tercih edebilir.
Müşteri ilk seçenekten daha yüksek fiyatlı bir ürün seçtiğinden, ek satışın AOV üzerinde doğrudan etkisi vardır.
Müşterilerin daha iyi bir ürün önerisi fikrini beğendiği durumlar vardır. Bu, müşterinin uygun bir yükseltme aradığı zamanlarda olur.
Çapraz Satış Ürünleri
Bunlar, bir müşterinin düzenli satın alma işlemleriyle birlikte satın almak isteyeceği tamamlayıcı öğelerdir. Örneğin, bir Apple Akıllı Telefon satın almak istiyorsanız, bir şarj adaptörü ve bir yıldırım kablosu satın almanız gerekebilir. Şarj adaptörü ve yıldırım kablosu bu senaryoda çapraz satış ürünleridir.
Başka örnekler de var:
- Birisi bir dizüstü bilgisayar satın almak isterse, bir seyahat çantasına, bir kablosuz fareye ihtiyacı olabilir.
- Büyük bir mobilya parçasına küçük mobilya aksesuarları dahil edilebilir.
- Büyük yatırım kalemleriyle satılacak elektronik aksesuar ürünleri [Daha önce de belirtildiği gibi].
Çapraz satışın da AOV üzerinde büyük etkisi vardır . Müşteriler, alışveriş deneyimlerini tamamlamak için daha küçük ama gerekli öğeleri aramak için zaman harcamak zorunda olmadıkları için bunu takdir ediyor. Bu, AOV ile birlikte müşteri yaşam boyu değerini artırarak genel deneyimi geliştirmenize olanak tanır.
Ürün Paketlerine Duyuru
Kullanıcılara ürün paketleri de sunabilirsiniz. WooCommerce'deki ürün paketleri isteğe bağlı öğelerdir. Müşteriler bu ürünleri, satın almak istedikleri ürünlerle birlikte yapılandırılabilir adetlerde alabilmektedir.
Örneğin, bir elbisenin birden fazla renk başlığı ve aksesuarı mevcutsa, kullanıcılar bu ürünler arasından adet seçerek seçim yapabilirler. Ürünler sepetlerine eklenecektir.
Çapraz satış ve yukarı satış ürünleri gibi, ürün paketleri de genel AOV'yi artırmada rol oynayabilir.
Ürün paketlerinin ideal bir örneği aşağıdaki gibi gösterilebilir:
Bir rock grubu kurmak üzere olan birine satış yaptığınızı hayal edin. Birinci sınıf bir davul seti satın almak istiyorlar. Bunun fiyatı 600 dolar. Şimdi, iyi bir hoparlör seti, davul halısı, davul çantaları, çubuk tutucuyu indirimli fiyatla bir paket olarak bir araya getirirseniz [indirimden sonra toplam paketin 800 $ olduğunu söyleyin], harika bir Harekete Geçirici Mesaj olarak çalışabilir .
Artık önemli terimleri biliyorsunuz. O halde şimdi asıl konuya geçeceğiz:
Ortalama Sipariş Değeri Nasıl Arttırılır
AOV'yi artırmanın yolları şunlardır:
Upsell ve Cross-sell ürünlerle Aksesuar Satışlarını Arttırın
Daha önce Upsell ve cross-sell'in etkisinden bahsetmiştik. Şimdi bunu uygulamaya koyma zamanı. WooCommerce'i kendi içinde kullanma seçeneğiniz vardır. Ne yazık ki, bununla ilgili bazı özel sorunlar var. Bu nedenle, nasıl yapıldığını size göstermek için ProductX oluşturucuyu kullanacağız.
1. Üst Satış, Çapraz Satış ve Gruplandırılmış Ürünler Nasıl Pazarlanır
Ortalama sipariş değerini artırmada ürün satışının neden bu kadar önemli olduğunu zaten biliyorsunuz. Bunu WooCommerce'in kendisini kullanarak yapabilirsiniz. Ne yazık ki, WooCommerce için bazı sınırlamalar vardır. Bu nedenle WooCommerce için ProductX tek sayfa oluşturucusunu kullanıyoruz.
ProductX tek sayfa oluşturucu, Gutenberg ile tamamen uyumlu, süper çok yönlü bir seçenektir. Tabii ki, bu mükemmel özelliği kullanmak için ProductX'in pro sürümüne sahip olmanız gerekecek. Tam bir genel bakış için aşağıdaki videoyu izleyin:
Oluşturucu ile ürün tek sayfasını oluşturmanın ayrıntılarına girmeyeceğiz. Sıfırdan tek bir sayfa oluşturmak için aşağıdaki kaynağı kullanabilirsiniz:
İşte sayfanın bir demosu:

Gördüğünüz gibi, tek sayfa oluşturucuyu kullanarak ayrıntılı düzeyde değişiklikler getirme fırsatınız var. Hemen hemen tüm özellikleri değiştirebilirsiniz. İşte oluşturucu arka ucunun hızlı bir görünümü:

Upsell ve Cross-sell ürünlerine gelince, bunları sergilemek için özel metinlerimizi ve ProductX WooCommerce bloklarımızı ekledik.
*** Logitech ürünlerini yalnızca tanıtım amaçlı kullanıyoruz. Gerçek hayatta, kendi ürünlerinizi kullandığınızdan emin olun!
İzlenecek Şeyler:
- Müşteriye karşı saldırgan olmayın. Unutmayın, WooCommerce mağazanızdan kolayca taşınabilirler. Bu nedenle, alıcıya faydalı olacak öğeleri eklediğinizden emin olun.
- Genel olarak, birisi 200$ değerinde bir ürün satın alacaksa, onu bu bütçenin ötesine geçmeye ikna etmek zor olacaktır. Faydalı, ancak maliyeti önemli ölçüde düşük olan önemli öğeleri önermek faydalı olabilir. Müşterinin fazladan 20-50$ harcamak istemesi mantıklıdır. Ancak önermek istediğiniz öğe, kullanıcının satın almak isteyeceği bir şey olmalıdır.
- ReConvert, Zangerine, Funnel Wolf ve diğerleri gibi araçlar benzersiz bir içgörü sunar. Müşterilerin hangi ürünleri birlikte satın aldıklarını size söylerler. Bu sayede, ortalama sipariş değerini artırmada rol oynayabilecek alakasız ürünleri müşteriye sunma riskine girmezsiniz.
WooCommerce Gruplandırılmış Ürünleri Unutmayın
Müşteri yaşam boyu değerinizi artırmak için paketleyip satabileceğiniz ve karşılığında AOV'yi artıracak WooCommerce Gruplandırılmış Ürünlerden yararlanabilirsiniz. Kontrol etmeniz için harika bir kaynağımız var:
2. Uygun Ürün Paketlerini Tanıtın
Ürün Paketleri, müşteriye daha iyi değer sunmanın başka bir harika yoludur (bu da AOV'yi artıracaktır). Bu şekilde, müşteri için bireysel sipariş değerini artırıyor, ancak onlara daha büyük bir değer sunuyorsunuz. Tek bir kaynaktan daha fazla değer elde ederek genel satın alma şansını artırıyorlar.
Hızlı İpucu: Ürün paketlerini tanıtmak bir zorunluluktur. Gruplandırılmış ürünleri ve bunların nasıl kullanılacağını anlayabilmeniz için paylaşabileceğimiz mükemmel bir kaynağımız var:
Gruplandırılmış Ürün Varyasyonunu Keşfetme
Örneğin, kampçılar genellikle tüm ekipmanlarını bir araya getirmeyi severler. Wooded Nomad'ın web sitesine giderseniz, çeşitli müşteriler için özel paket seçenekleri olduğunu görürsünüz. Bu, değeri artırırken müşteriye değer sunan ürün paketlerinin harika bir örneğidir.
Yüz maskesi de harika bir seçenek olabilir. Birçok web sitesi, müşterilerin kendi tasarımlarını, boyutlarını ve miktarlarını oluşturmalarına olanak tanıyan yüz maskesi paketleri sunar. Kısacası, fiyat artsa da müşteri daha iyi değer elde eder.
3. Birinci Sınıf Müşteri Sadakat Programlarını Tanıtın
Müşteri sadakat programları, müşteriyi elde tutmayı artırmak için vardır [yani müşterilerinizin güvenini kazanır ve onları sadık kullanıcılarınıza dönüştürürsünüz]. Uygun bir müşteri sadakat programına sahip olduğunuzdan emin olun. İşte izleyebileceğiniz bazı ipuçları:
- Uygun bir isim seçin ve daha derin bir his yaratmaya hazırlanın.
- Uygun bir deneyim geliştirin. Bir oyun gibi hissettirdiğinden emin olun.
- Müşterilerin farklı kayıt yolları olduğundan emin olun.
- Parasal olmayan kullanıcılara değer odaklı teşvikler sunun.
Araştırmalar, odaklanmış bir sadakat programının ortalama sipariş değerini %12-15 oranında artırabileceğini gösteriyor. Bu nedenle, çabalarınızı odakladığınızdan emin olun.
4.Canlı Müşteri Desteği Bir Gerekliliktir
Canlı sohbet günümüzde bir zorunluluktur. Özellikle sofistike ürünlerle uğraşırken. Müşteriler genel olarak ürünün nasıl çalıştığını ilk elden anlamayı severler. Ürünü satın almadan önce ürün hakkında bir fikir edinmek isterler.
Bir satın alma işlemi yapmak üzere olan alıcılar bile, 'Satın Al' düğmesine basmadan önce biraz daha fazla itmeye ihtiyaç duyabilir.
Kısacası, Canlı sohbet, WooCommerce işletmeleri tarafından genellikle yeterince kullanılmayan umut verici bir silahtır. Uzmanlar, canlı sohbetin genel AOV'yi genel olarak %10-15 oranında artırabileceğini tahmin ediyor. Bu nedenle, bu 'gerekliliği' kurmak yakın olmalıdır.
5. Minimum Siparişle "Ücretsiz Nakliye Planları" oluşturun
Ücretsiz nakliye planları, AOV'yi artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, kullanıcıların ortalama sipariş değerinizi artırırken şemadan değer alabilmesi için şemalarınız için eşiği nasıl oluşturacağınızdan emin olmanız gerekir.
Çoğu uzman, minimum %25-30 boşluk payı olan bir şema oluşturmanız gerektiğini tahmin ediyor. Daha fazlasını deneyebilir ve sizin için işe yarayıp yaramadığını görebilirsiniz.
Unutmayın, zayıf müşterileri ayıklamaya çalışmıyorsunuz. Bu nedenle, müşteriyi hiçbir şekilde tutsak etmeyen bir plan hazırladığınızdan emin olmanız gerekir. Örneğin, AOV 25$ ise, 40$-50$ arasında 'Ücretsiz Gönderim' teklif edebilirsiniz. Müşteriler, ekstra 15-20 $'ı dahil etmeyi çok isterler.
6.Sınırlı Süreli Promosyonlar Harika Çalışıyor
Sınırlı süreli promosyonlar harika bir şeydir. Çok kısa bir süre için (24-48 saat veya daha az) özel bir fırsat sunarsanız, ortalama sipariş değerinizi artırma imkanı yaratırsınız. Bu yüzden emin olun:
- Değer odaklı Harekete Geçirici Mesajlar sunun.
- Promosyon kopyasını küçük tutun.
- Dürüst ve spesifik olun.
- Anlamayı kolaylaştırın.
7. Sosyal Medya Alanını Kullanın
Okurlar sosyal medyada çok aktif. Ve bu trafiğin büyük bir kısmı, sosyal alanda ve gerçek dünya kullanımında incelemeleri gördükten sonra ürün satın almayı seviyor. Nitekim, çalışma, müşterilerin % 68-72'sinin yalnızca çevrimiçi bir incelemeyi okuduktan sonra (web'deki sosyal alan) WooCommerce işletmenizden bir ürün satın alacağını gösteriyor.
Burada iyi bir strateji, müşteri yorumlarını şirketinizin özel sosyal kanalında paylaşmaktır. Sosyal etkileyicilerden ürünlerinizi incelemelerini isteyebilirsiniz. Bu stratejiler kolayca AOV'yi artırmaya yardımcı olabilir.
8. İade Politikasını Esnek Hale Getirin
Açık bir iade politikası uyguladığınızdan emin olun. Müşterilerin %70'inden fazlası , iade politikasının kendileri için ne kadar net ve iyi açıklanmış olduğuna göre satın alma kararı veriyor.
Bu nedenle, müşterilerimizin iade politikanızı kolayca anlayabildiğinden emin olmanız gerekir. İade politikanızın web sitenizde, e-postalarınızda ve sosyal medyada reklamını yaptığınızdan emin olun.
SSS
Bu bölümü dikkatli bir şekilde geçtiğinizden emin olun. Konu için çok önemli bazı yararlı bilgiler bulacaksınız.
Ortalama sipariş değeri bize ne söylüyor?
Müşteri siparişi yerleşimi başına ortalama değerdir. Bu, bir web sitesinde veya mobil uygulamada sipariş verirseniz, bir müşterinin sipariş başına ortalama değeri, ortalama sipariş değeridir. Müşteri davranışını izlemeye ve iş kararlarının alınmasına yardımcı olan önemli bir performans metriğidir.
Ortalama sipariş değeri ne kadar önemlidir?
Ortalama sipariş değeri 3 nedenden dolayı önemlidir:
1. Pazarlama yeteneklerini artırmaya/genişletmeye yardımcı olur.
2. Müşteri edinme süresini azaltır.
3. Bir bütün olarak müşteri geri ödeme süresini azaltır.
Genel olarak, ortalama sipariş değerini artırabilirseniz, daha fazla müşteri kazanarak ve gelir elde etme süresini kısaltarak genel pazar genişletilebilirliğinizi artırabilirsiniz.
AOV ve ATV arasındaki fark nedir?
Çoğu durumda, kullanıcılar AOV ve ATV terimlerini aynı anlamda kullanırlar. Ancak Ortalama Emir Değeri ile Ortalama İşlem Değeri arasında fark vardır.
Ortalama sipariş değeri, Toplam Satış Geliri ile Toplam Satış Sayısı arasında bölünmüş sonuçtur.
AOV = Toplam Satış Geliri / Toplam Satış Sayısı
Öte yandan ATV veya Ortalama İşlem Değeri, her müşterinin işlem başına harcadığı paradır. Yani, ATV'yi nasıl hesaplayacağınızı bilmek istiyorsanız, aşağıdakileri kullanabilirsiniz:
ATV = Toplam Satış Geliri / Toplam İşlem Sayısı
Matematik basit. Diyelim ki 1 ay boyunca 5000$ gelir elde ettiniz. O aydaki işlem sayısı 20'dir.
Yani, o ayın ATV'si (5000/20)$ = 25$ olacaktır.
AOV, müşteri davranışları hakkında ATV'den daha iyi bilgiler sunar. Nakliye süresi, uluslararası sınırların ötesindeki belirli öğeler üzerindeki vergiler gibi şeyler WooCommerce işletme sahibinin elinde olmayabilir, ATV'nin etkilerini tahmin etmek zordur.
Öte yandan, AOV'nin vergi sorunları, nakliye veya benzeri diğer ölçümlerle herhangi bir endişesi yoktur. Bir bütün olarak, ATV'den daha iyi bilgiler sunar.
Ortalama sipariş değerine vergiler dahil mi?
Evet, sipariş raporundaki AOV, nakliye ve vergileri içerir. Ancak, iade edilen veya iade edilen siparişlerden bahsedilmeyebilir.
Ortalama sipariş değerine indirimler dahil mi?
Evet, müşterilerden yapılan kesintiler/indirimler ve diğer ilgili girdiler, genel ortalama sipariş değerini doğrudan etkiler. Dolayısıyla, genel ortalama sipariş değeri üzerinde indirimlerin bir etkisi vardır.
'Yüksek ortalama sipariş değeri' ne anlama geliyor?
'Yüksek ortalama sipariş değeri' veya AOV, esasen her müşteriden daha fazlasını elde ettiğiniz anlamına gelir. Bu, daha az çaba ile sonuçlanır, ancak her müşteriden daha iyi gelir elde edilir.
B2B ortalama sipariş değeri nasıl arttırılır?
B2B (işletmeler arası) için ortalama sipariş değerini (AOV) artırmanın anahtarı, müşteri etkileşimini artırmaktır. Bunu yapmanın harika bir yolu, her müşteriye benzersiz bir deneyim sunarak genel müşteri deneyimini artırmaktır. B2B ortalama sipariş değerini artırmak için yukarı satış, çapraz satış, ürün paketleme ve diğer WooCommerce özelliklerinden yararlanabilirsiniz.
Bir siparişin sıklığını nasıl artırırsınız?
Sipariş sıklığınızı artırmanızın nedeni iki kattır. Her şeyden önce, yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olur (yeni müşteriler edinmek ve onları elde tutmak, mevcut bir müşteriye satış yapmaktan 4-5 kat daha zordur ). İkincisi, yeni müşteriye genel satış olasılığını artırırsınız, bu da yaklaşık %18-20'den %65-70'e yükselir.
Uzmanlara göre hesaplama şöyle oluyor:
1'li alışveriş yapan müşteri sayısı = 40, 2'li alışveriş yapan müşteri sayısı = 50 ve 3'lü alışveriş yapan müşteri sayısı = 20 ise sipariş sıklığı:
(50+ 20) / (40+50+20) = 0,63 veya %63 (yaklaşık olarak). Bu, 1 adet satın alma yapan ve 2. satın almaya hazır olan bir müşterinin olasılığıdır.
İşte izleyebileceğiniz taktikler:
1. 2. satın almayı teşvik etmek için yenilenebilir ürünler tanıtın.
2. Tamamlayıcı ürünler tanıtın/satın (akıllı telefon ile hızlı şarj cihazı sunun).
3. 'Tekrarlanan iş' fırsatlarını sunma olanaklarını keşfedin.
4. Belirli bir satın alma süresinden sonra 'mikro e-postalar' teklif edin.
5. Müşteriye 'doğru ürünü doğru zamanda' sunduğunuzdan emin olun.
5. Mümkünse üyelik planlarını tanıtın.
Ortalama sipariş sıklığı nedir?
Bireysel bir müşteri tarafından verilen ortalama sipariş sayısının ölçüsüdür. Aşağıdakileri yaparak aylık ortalama sipariş sıklığını (AOF) alabilirsiniz:
Aylık Toplam Sipariş Sayısı/ Aylık Toplam Kişi Sayısı = Ay için AOF.
Tekrar eden müşterileri nasıl tahmin edersiniz?
Tekrar Müşteri Tahmini (RCF) , iş fırsatlarını değerlendirmenin önemli bir yoludur. Ortalama sipariş değerini artırmada önemli bir rol oynayabilir. Müşteriyi elde tutma için uzun vadeli plana dahil edebilir, bir müşterinin işletmeye sağladığı yaşam boyu değere ilişkin içgörüler oluşturabilirsiniz.
Buradaki temel amaç, müşterilerin genel büyümeyi sağlamak için işletmeye nasıl ömür boyu değer sağlayabileceğini anlamaktır. Ve bu hedef, uzun vadede ortalama sipariş değerinizi nasıl artırabileceğinizi de içeriyor. Veriler sizi ancak bir yere kadar götürebilir. Hem sürekli müşteriler hem de her potansiyel müşteri için Yaşam Boyu Değer (LTV) Tahmini için somut bir stratejiye ihtiyacınız var.
Tekrar eden müşteriler için:
1. Bir kişinin ürünlerinize sosyal medya platformunda nasıl tepki verdiğini anlamanız gerekir.
2. Her zaman iş değeri aramak yerine müşteriye kişisel bir değer sunmaya odaklanın. Bu müşteri tutma yaratır.
3. Alışveriş modellerini ve faaliyetlerini anlayın.
LTV tahmini için:
1. Bireysel müşteri demografisini anlayın.
2. Satın alma davranışı kalıbı değişikliğine bakın.
3. Ürünlerinize ve işinize nasıl tepki verdiklerini anlayın.
4. Bir yıl içinde ne satın aldıkları ve alışveriş tercihleri.
Bu ölçümler, uzun vadede ortalama e-ticaret sipariş değerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
Google analytics'te ortalama sipariş değeri nasıl bulunur?
Google Analytics'te ortalama sipariş değerini bulmak için yapmanız gerekenler:
1. analytics.google.com'a gidin ve hesabınıza giriş yapın.
2. Dönüşümler>e-Ticaret>genel bakış'a gidin.
Artık tüm işletmenizin AOV'sini diğer önemli metriklerle birlikte görebileceksiniz.
Facebook reklamlarında AOV nasıl optimize edilir?
Facebook, çevrimiçi işletmenizi/işlerinizi geliştirmek için en önemli yerlerden biridir. Ve Facebook reklamları olmadan bunu yapmak neredeyse imkansız.
Facebook'un farklı reklam türleri vardır ve bu, işinizi geliştirmek için reklamlara oldukça büyük miktarda harcama yapacağınızın garantisidir (Tıklama Başına Maliyet yaklaşık 0,97 ABD doları, Bin gösterim başına Maliyet yaklaşık 7,19 ABD doları ve daha fazlası). ).
Karşılığında, bu çabalar AOV'nizi artırmanıza yardımcı olacaktır.
1. Uygun hedefleme yoluyla hedef kitlenizin boyutunu artırın.
2. Satış huninizi oluşturun ve optimize edin.
3. Optimize edilmiş bir 'Öğrenme aşaması' ile Facebook bütçenizi optimize edin.
4. Farklı satış hunileri için reklamları optimize edin.
Son düşünceler
Buraya kadar geldiyseniz, tebrikler. Artık ortalama sipariş değerinizi nasıl artıracağınız konusunda bazı önemli bilgilere sahipsiniz. Sadece bir şeyden emin ol.
Herhangi bir şeye atlamadan önce araştırmanızı iyice yapın. Araştırmanızı yaptıktan sonra, belirli WooCommerce işiniz için yukarıda belirtilen stratejileri kolayca kullanabilirsiniz.
İyi şanlar!
ev borcu WordPress sitesi